Setelah sekian lama..

Assalamualaikum...Greetings y'all..

Lama nya tak update blog ni untuk entri2 terbaru.. Bukannya apa, sangat la bz dan kebetulan jugak tempat keje aku sana tu line tak berapa nak elok.. kejap ada, kejap takde. Kesian nya. Nak update blog pun takde mood sebab line tersangat lah slow..
So, minggu ni aku balik la ke Kuching untuk cuti weekend, dan kebetulan jugak hari ni aku ada urusan yang perlu diselesaikan kat HQ, dan beberapa pejabat yang lain. So, balik la..Huahuahua..

Sabtu lepas, aku bertolak dari Kabong, pagi la. Dalam perjalanan tu, hujan je..sejuk..mengatuk..member yang drive tu tak tahan dah..ngantuk sangat.. Mane tak nye, layan movie sampai pagi..Bajet nak bertolak lepas sahur tu..Last-last, pukul 9 jugak..So, kerana prihatin dengan member tu, aku amik alih la tugas mengawal stering dan memijak pedal..start dekat Engkilili, sampai la Kuching aku yang drive..Pendekkan cerita, aku sebenarnya takde bagitau pun kat org dekat umah yang aku akan balik minggu ni..jadi, petang tu aku berbuka puasa la bersama tunang dan bakal family mertua aku..huahuahua..syok lagi seronok...balik umah lepas tu, memang surprise la kan..

Ahad, aku ada date dengan cik Tunang..nak beli tudung katanya..Kitrang pegi la jalan2 kat India Street..belum meriah lagi macam tahun2 sebelumnya..tapi sebenarnya, aku dah lama tak ke situ..Teruskan..Lepas melawat dari satu kedai ke satu kedai yang lain, dapat la dalam 3 pasang tudung cik Tunang aku beli..Lupa pulak, sabtu tu, kitorang ke Wisma Satok, Cik Tunang temankan aku beli baju raya. Dapat la sepasang yang kaler oren..Masa kat umah cik Tunang, aku test baju tu and, baju kitorang memang padan, same je kaler nya walaupun beli tak sama masa..huhu..

Berbalik kepada kisah di hari ahad, aku dan cik tunang g jalan2..plan petang tu nak buka puasa kat umah bakal mertua cik Tunang pulak..agak awal la kitorang sampai..sempat singgah melawat nenek, lepas tu melawat anak sedara yang comel dan nakal..Melayan cik Tunang posing, letih..tapi tu la pasangan aku yang aku kena la terima sapa pun dia kan???
Apa-apa pun, weekend aku kali ni sangat seronok. Hope minggu2 mendatang, keseronokan tu ada lagi. Banyak yang berlaku. Tapi takkan nak story semua kan?? By the way, thanks la kat y'all yang sudi singgah kat sini, baca kisah yang ntah apa2 ni..kalau singgah tu, tinggal kan la jejak..Insyaallah kalau ada kesempatan aku akan buat la kunjungan balas kat blog korang pulak..

Itu je untuk kali ni, hope semua yang beragama Islam, selamat2 la berpuasa..Kalau cuti, nanti ganti la cepat2 ye..Assalamualaikum...

4 ulasan:

  1. wisma sato tu kat pasar sato' ye, eee rindunya mau ke sana :D

    BalasPadam
  2. umiOni datang la..insyaallah..mane la tau kot masa tu kenduri ke...huhu

    BalasPadam
  3. insya-Allah, nnt amek gift dari umiOni ye, ;) hope suka.

    BalasPadam