Perniagaan Internet

Assalamualaikum..Greetings..

Kawan-kawan pembaca sekalian.. First of all, y'all mesti terdiri daripada ahli-ahli blogger kan?? So, tak ada masalah la kalau  aku teruskan topik ni. Memang nampak pelik, tapi rasanya takde la pelik mane pun kan?? Lain la kalau bukak story pasal alien turun kat sungai klang ke, ayam bertinju dalam stadium ke.. Kan?? 

Jadi bagi meneruskan topik ni, aku nak melebihkan nya dengan style perbincangan la. Follower tetap untuk blog ni pun takde la raman beno. Jadi, kepada kawan-kawan yang singgah tu, sila-sila la komen ye. 

Perniagaan internet ni pada pendapat aku la kan, sebenarnya memerlukan satu skill utama yang dipanggil "Advertising" atau dalam bahasa melayu nya "Pengiklanan". Kalau korang nak tau detail lagi maksudnya, boleh cari dalam kamus, atau mudah je dengan klik kat word tu. Aku dah sediakan link untuk cari maksud nya. 

Apa yang aku maksudkan dengan skill mengiklankan ialah, bila kita kaji balik bagaimana seseorang pelayar (surfer) internet menggunakan internet (berbelit la pulak ayat ni), kita akan dapati perkara yang menarik perhatian beliau ialah iklan yang berkesan. Sebagai contoh, dekat blog kita sendiri kan ada banner produk-produk. Setakat yang aku visit blog kawan-kawan, semua ada advs by nuffnang. Betul?? Jadi, apa yang aku dapat simpulkan kat sini ialah perkara utama dalam perniagaan internet ialah "Pengiklanan Yang Berkesan". 

So kawan-kawan, tinggalkan la komen anda ye. Boleh la aku olah dan fikirkan apa yang aku boleh share lagi dengan korang semua untuk entri akan datang. Sebelum tu, kawan-kawan ringan-ringankan la ye untuk klik kat advs nuffnang kat blog ni..huahuahua..

So, thats all for this time..next time update lagi..

2 ulasan:

  1. ooo yeahhh!! cik tunang kamu menjerit di sini.hihi. saya suka sokong mereka yg berniaga on9. hehe

    BalasPadam
  2. sokong lah saya kerana saya mahu kumpul duit untuk kawin sama kamu..huahuahua

    BalasPadam