Bila diri dihargai..


Xda intro..cuma nak buat pertanyaan kat semua yang sudi membaca blog ni..apa yang korang rasa, kalau dihargai oleh orang-orang disekeliling korang??Dan apa pula korang rasa kalau korang, menghargai seseorang tu, tapi orang tu xbalas penghargaan korang?? Kat sini bukan lah bermaksud apa-apa..cuma nak berkongsi pendapat dan berkongsi rasa je..sebab, selalunya kita akan dengar cerita tentang Kawan-makan-kawan...


Kawan..sapa kawan tu??dari mana asal nya kawan??lawan kepada kawan ialah musuh..kan??dan dari kawan boleh bertukar menjadi musuh..begitu juga sebaliknya..kenapa semua tu boleh terjadi..semuanya ada sebab nya tersendiri..


Aku ada kenal seorang ni, yang amat menghargai kawannya..sampaikan cara nya itu tak disenangi oleh orang lain..kenapa orang x suka??mesti ada sebab nya kan...xkan la org nak suka, xsuka xtentu pasal..tapi aku lihat, banyak yang baik..cuma ada sesetengah perlakuan tu x menyenangkan mata la..tapi bersangka baik la..ye..cukup takat tu..


Seterusnya, menghargai orang disekeliling kita..yang terdekat...ahli keluarga..mak, bapak, abang, kakak, adik..walau pun sering berkelahi, tapi akhirnya pasti xkemana rasa marah tu..sebab??darah yang mengalir kat dalam tubuh kita ni, adalah darah yang sama..adik beradik lahir dari rahim yang sama..minum susu ibu yang sama..so, igt lah..gaduh la dengan adik beradik kita..kalau sampai nak guna pisau tu..tgk darah yang keluar..igt la..tu darah kita jugak..jadi, hargailah mereka selagi kita masih berpeluang tgk senyum tawa mereka..


Next dalam pale otak ni, pasangan..kenapa kita mesti menghargai pasangan kita?? Ada kala, kita xsedar yang banyak pengorbanan yang pasangan kita buat untuk kita..Cuba ingat balik masa-masa lalu kita bersamanya..mesti ada masa kita susah, dia tolong kita..jadi, apa salahnya untuk kita hargai setiap apa yang telah dia korbankan, usahakan untuk kita..kenapa plak dia nak korban untuk kita??cuba kita renung kembali..apa yang kita mahukan dari pasangan kita?? Untuk soalan tu, jawapannya cuma kita sendiri yang boleh jawab..mungkin ada yang kata, dia sanggup buat semuanya hanya untuk tgk senyuman pasangannya..ada juga yang kata, sanggup buat semuanya untuk tunaikan tanggungjawabnya..tapi, jawapan anda hanya anda yang tahu..


Persoalan yang timbul, adakah kita dihargai??adakah anda rasa diri anda dihargai??atau, anda rasa diri anda TIDAK dihargai?? Kenapa?? Apa yang berlaku?? Apa yang membuatkan anda rasa begitu..


Blog, tempat untuk luahkan rasa hati, untuk berkongsi dengan sesiapa sahaja..Entri kali ni, untuk perkongsian bersama..fikir-fikirkan lah..

0 Komen.:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan